Saturday 6 August 2011

. tutorial shadow di border blog

Assalamualaikum

nie tutorial kedua aku . . winkwink - rajin pulak aku buat tutorial kan ? hahaha . . kalau nak tahu , shadow di border blog macam blog aku nie . . okay ? aku tak nak buang masa lagi . . aku ikut apa yang aku ajarkan . . by the way , sebelum aku terlupa . . blog yang menggunakan template designer simple yang sesuai . .

1) dashboard > design > edit html > tick expand widget template
2) then , tekan F3 and cari code .content-inner {
3) copy code nie pulak

-moz-border-radius: 35px;
border-radius: 35px;
-moz-box-shadow: 0 0 6px 6px #000000;
-webkit-box-shadow: 0 0 6px 6px #000000;
box-shadow: 0 0 6px 6px #000000;

4) paste code yang korang copy tu at bawah code .content-inner {
*warna merah untuk ketebalan shadow
*warna biru untuk warna shadow . . click sini untuk cari warna tu
5) preview
6) kalau dah menjadi , save !
nota kaki : kalau korang tak jumpa code tu , maknanya template designer korang tak sesuai . okay ? :) 

0 ciuman diterima:

Post a Comment

Jemputan Terhormat

Copyright©Segala Coretan Ini Milik Si Gadis Comot Yang Bernama Cik Qiqi