Monday 1 August 2011

. puasa dan demam

Assalamualaikum

hari nie hari pertama puasa kan ? memang mencabar diri aku *ayat macam tak pernah puasa . . hari nie dalam sejarah hidup aku selama 16tahun aku hidup , demam semasa hari pertama puasa . . bukan demam sebab keletihan puasa tapi sebab tak cukup tidur *ayat ayah aku . .

pagi tadi aku pergi sekolah memang lambat . . pukul 7.15pagi baru aku bertolak pergi sekolah . . bila aku sampai at kelas , ramai dah yang datang . . kebiasaannya aku orang pertama sampai sekolah pagi-pagi . . bila masuk kelas , aida orang pertama yang tegur aku . .

aida : lambatnya iqa datang hari nie . .
aku : urm . . tertidur lepas sahur tadi . .

then , aku terus mulakan kerja pertama aku iaitu siapkan nota fizik . . bila dah siap nota fizik , aku mesej dengan encik redzuan . . sekitar pukul 10.45pagi , aku tertidur sampai pukul 12.30 tengahari . . lama kan aku tertidur . . nie semua kes terlampau tak larat . . demam laa sangat . . batuk , selsema , sakit tekak , pedih mata . . nasib baik kawan-kawan aku faham yang aku tak larat . . so , mereka tak ganggu aku . . kalau tak , pantang nampak aku senang , memang diusiknya aku sampai aku naik angin . .

bila balik rumah , terus aku berlari masuk bilik and tidur . . pukul 4.20petang aku sedar apabila mama kejutkan aku sebab aku tak solat zohor lagi . . terus bangun pergi mandi and solat . . urm . . bila dah lepas berbuka and makan ubat tadi , baru selesa sedikit . . :)

0 ciuman diterima:

Post a Comment

Jemputan Terhormat

Copyright©Segala Coretan Ini Milik Si Gadis Comot Yang Bernama Cik Qiqi