Saturday 9 July 2011

. renungkan bersama

Assalamualaikum

hari nie aku rajin sikit nak meng-update blog aku nie . . isi masa lapang sementara tunggu maghrib . . nak berbuka puasa . . hohoho . . tak ada laa . . memang dah niat aku nak update blog nie . . dah niat ke ? okay ! aku tipu . . aku tak niat pun nak update blog . . hihihi . . mengarut aje kan aku tulis nie ?

straight to the point . . macam nie , tadi aku search at mr.google nie pasal azab meninggalkan solat fardu . . aku tergerak hati nak search pasal tu . . tetiba keluarlaa satu artikel nie . . oh islam ! punya blog laa . . aku malas nak cakap banyak , lepas aku baca , terus aku copy . . aku pastekan at bawah nie okay . . sebagai renungan bersama . .

AZAB MENINGGALKAN SOLAT FARDHU LIMA WAKTU
Subuh : Allah akan mencampakkannya ke dalam neraka jahanam selama 60 tahun.
 Zuhur : Dosanya seperti membunuh seribu orang Islam.
 Asar : Dosanya seperti meruntuhkan Kaabah.
 Maghrib : Dosanya seperti berzina dengan ibu atau bapanya sendiri.
 Isyak : Allah berseru kepada mereka, “Hai orang yang meninggalkan solat Isyak, bahawa Aku tidak lagi reda engkau tinggal di bumi-Ku dan menggunakan nikmat-nikmat-Ku.” Segala gerak-gerinya seperti pakai, makan, tidur adalah berdosa kepada Allah.
ya Allah . . takut aku baca semua nie . . insaf aku . . bukan apa , aku pun rajin terbabas solat subuh sebab tak sedar kan . . sedap sangat tidur . . sedar-sedar pun dah pukul 10pagi . . aku shared nie bukan sekadar hiasan blog semata-mata . . tapi sebagai renungan untuk aku dan semua . .

2 comments:

  1. NICE INFO!!

    jom join kat sini

    http://mhs-kaizen.blogspot.com/2011/07/promot-blog-secara-percuma.html

    ReplyDelete
  2. @kaizen hehe . . thanks . . by the way , nanti cik qiqi akan join . .

    ReplyDelete

Jemputan Terhormat

Copyright©Segala Coretan Ini Milik Si Gadis Comot Yang Bernama Cik Qiqi